Elke week komt het Content XL-Potlood in handen van een lokale ondernemer. Degene die de bijdrage schrijft geeft het potlood door aan de volgende collega-ondernemer van wie hij of zij denkt dat die een bijzondere bijdrage kan leveren, inspiratie kan geven of juist iemand die wel eens de spotlight verdient. Deze week is ons potlood terechtgekomen bij Milou Popping van Hey Harry Reclame.
Elk bedrijf koopt reclame in, of het nu gaat om visitekaartjes of een complete website met nieuwe branding en een bedrijfsfilm. Alles valt onder reclame!
Afhankelijk van de fase waarin je bedrijf zich bevindt, is het goed om zowel concrete leads binnen te halen middels bijvoorbeeld gerichte advertenties, als te werken aan continuïteit op social media. Je hoeft niet iedere post die je plaatst ook te adverteren; werk ook organisch aan een online visitekaartje op Instagram, LinkedIn of misschien wel TikTok. Wat moet je dan doen? Werk met korte teksten en voeg altijd een foto of video toe aan je post. Je kunt ook een visual in jouw huisstijl ontwerpen die betrekking heeft op het onderwerp dat je wilt aankaarten. Op deze manier waarborg je continuïteit.
Als Social Media Manager en Content Creator zorg ik ervoor dat bedrijven niet meer hoeven na te denken over hun social media. Hier zijn mijn drie gouden tips om succesvol te zijn op socials: wees authentiek, lever kwaliteit en zorg voor continuïteit.
1. Authenticiteit is van groot belang, omdat het mensen aantrekt en vertrouwen opbouwt. Wees jezelf, deel je eigen verhaal en wees oprecht in je interacties. Dit schept een band met je volgers en vergroot de betrokkenheid bij je merk.
2. Kwaliteit speelt ook een cruciale rol. Zorg ervoor dat je content relevant, boeiend en waardevol is voor je doelgroep. Maak content die inspireert, informeert of vermaakt. Investeer in professionele foto’s, video’s en grafisch ontwerp om een visueel aantrekkelijke en professionele uitstraling te garanderen.
3. Daarnaast is het belangrijk continuïteit te waarborgen. Consistentie helpt bij het opbouwen van trouwe volgers. Plan je berichten vooruit en blijf actief en betrokken!
Wil je een stap zetten, maar heb je zelf niet alle kennis en kunde in huis? Bij Content Amersfoort zijn verschillende creatieve bureaus aangesloten die jouw bedrijf op weg kunnen helpen. Ben je benieuwd naar de unieke werkwijze van Hey Harry Reclame? De koffie staat klaar.