Saturday Interview: Harold Jonker

Inhoud

Het ledenbestand van Content bevat vele jonge, energieke en ambitieuze ondernemers. Onder hen is Harold Jonker, zeker één van de meest fanatieke. Op zijn 23e onderneemt hij er al lekker op los en heeft hij menig lokaal ondernemer al voor zijn lens gehad: ‘Met veel ondernemers zou ik best een dagje willen ruilen. Ik ben benieuwd hoe zij denken, hoe ze de zaken aanpakken en ga zo maar door.’ Echt een dagje ruilen zou hij willen met Ron Krijnen van Finitouch Interieurbouw: ‘Veel ondernemers zouden een voorbeeld mogen nemen aan zijn normen en waarden.’

Goedemorgen Harold, vertel: waar kunnen we jou midden in de nacht voor wakker maken? 

‘Goedemorgen allemaal! In deze mooie tijden als ras-Feyenoorder mag je me wakker maken voor een mooie Champions League wedstrijd. Het zijn momenteel heerlijke tijden. ‘Helemaal niets in Amsterdam …’!’

Welk reclame-icoon zou je willen zijn en waarom? 

‘Poeh, ik ben niet snel fan van iemand, wel van zijn of haar werk. Zo kan ik het werk van Ismaël ten Heuvel erg waarderen. Zijn kwaliteit en creativiteit inspireren mij.’

Welk boek, film of tv-serie heeft onlangs een indruk op je gemaakt en waarom? 

‘Films of tv-series? Met regelmaat kijk ik wel het een en ander, maar waar ik ook erg van kan genieten, zijn goede commercials. Ik weet het: ik zal waarschijnlijk de enige zijn, haha! Een commercial die mij nog steeds heel erg bij blijft, is de Volkswagen commercial met het oude vrouwtje. In één woord: geniaal!’

Welke reclamecampagne van een ander bedrijf bewonder je het meest en waarom? 

‘Ik vind de slogan van Heijmans erg goed: ‘Maak het mee bij Heijmans’. Wederom: geniaal!’

Wat is je favoriete plek in Amersfoort, Leusden of Hoevelaken en waarom? 

‘Inkoppertje: ons mooie kantoor in Leusden! Sinds enkele maanden onze nieuwe thuishaven en het is een heerlijke werkplek met een uitstekend werkklimaat. Daarnaast ben ik in het weekend graag op de Hof of Het Lieve Vrouwenplein. Heerlijk vertoeven met een hapje en een drankje! En vergeet de kantine van Cobu Boys niet, waar we tijdens de 3e helft altijd wat pilsjes wegdrinken om het verlies weer snel te vergeten.’

Als je de loterij zou winnen, wat zou dan het eerste zijn dat je zou doen? 

‘Huis afbetalen en een kantoorpand kopen om de toekomstdromen van Hey Harry te verwezenlijken. Daarnaast zou ik ook echt losgaan in de camerawinkel en een mooie reis maken met mijn vriendin en tegenwoordig gewaardeerd collega Milou.’

Als je voor één dag de burgemeester van jouw stad kon zijn, welke veranderingen zou je dan willen doorvoeren met betrekking tot groenvoorzieningen en stadsontwikkeling? 

‘Dan zou ik op bezoek gaan bij échte Amersfoortse ondernemers en hen vragen waar ze behoefte aan hebben.’

Hoe ziet jouw ideale zaterdag eruit? 

‘Die staat in het teken van voetbal en vrienden. Ik voetbal bij Cobu Boys. Hier kan ik echt mijn energie kwijt en ben ik echt even los van werk. Vaak in de avond spreek ik af met vrienden of ga ik naar (schoon)familie toe. En soms is een avondje niets doen, ook wel eens lekker, al komt dit niet zo vaak voor.’

Wat inspireert jou het meest bij het maken van een video of foto? Heb je een vaste routine of ritueel om je creativiteit te stimuleren? 

‘Overal waar ik ga, zie ik foto’s of video’s. Eigenlijk is het bloed irritant, maar dit zit gewoon in mij. Op vakantie, in de stad… Waar ik ook ben, zie ik kansen en mooie settings. Als de zon een beetje gek staat, wanneer de bewolking zich op een dag erg mooi vormt of als een gebouw eruit springt. Ik denk zo vaak: ‘Wow, dit zou een shot zijn…’ De creativiteit komt vooral tot stand in mijn vrije tijd of als ik in de auto zit.’

Met welke ondernemer zou je een dagje willen ruilen?

 ‘Leuke vraag! Ik zou eigenlijk met best veel ondernemers wel eens een dagje willen ruilen. Hoe ze te werk gaan, hoe ze denken, waarom ze doen wat ze doen, en ga zo maar door. Iemand waar ik veel waardering voor heb, is Ron Krijnen van Finitouch Interieurbouw in Amersfoort. Zijn normen en waarden mogen in mijn ogen wel meer ondernemers nastreven.’

Lees het hele interview op: ContentAmersfoort.nl

Zo werkt Social media recruitment ook voor jou!

Je huisstijl ontwerpen is de basis

KLAAR VOOR DE START? GO!

Wij creëren reclame-uitingen die mensen in beweging krijgen en houden. Speciaal voor de bouw, infra en installatiebranche. Herkenbare, aansprekende uitingen die passen bij jouw werk. Uitingen die het vuurtje aanwakkeren, jouw merk identificeren én je doelgroep aanspreken. Daar worden wij blij van. 

Logo Hey Harry Reclame