Algemene voorwaarden
Hey Harry ReclameArtikel 1 – Definities
- Hey Harry Reclame: Hey Harry Reclame, gevestigd te Leusden, KvK-nummer 88469212.
- Klant: degene met wie Hey Harry Reclame een overeenkomst is aangegaan.
- Partijen: Hey Harry Reclame en Klant samen.
- Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Hey Harry Reclame.
- Hey Harry Reclame en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
- Hey Harry Reclame en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes
- Aanbiedingen en offertes van Hey Harry Reclame zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
- Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
- Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
- Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Hey Harry Reclame en de Klant dit schriftelijk afspreken.
Artikel 4 – Aanvaarding
- Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Hey Harry Reclame de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
- Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Hey Harry Reclame slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.
Artikel 5 – Prijzen
- Hey Harry Reclame hanteert prijzen in euro’s, exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- Hey Harry Reclame mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
- Hey Harry Reclame en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
- Hey Harry Reclame mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
- Hey Harry Reclame moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
- De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
- Hey Harry Reclame mag de prijzen jaarlijks aanpassen.
- Hey Harry Reclame zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
- Een consument mag de overeenkomst met Hey Harry Reclame opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijn
- Hey Harry Reclame mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
- De Klant moet een betaling achteraf binnen 1 maand na levering hebben voldaan.
- De betalingstermijnen die Hey Harry Reclame hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Hey Harry Reclame aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
- Hey Harry Reclame mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 7 – Gevolgen te late betaling
- Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Hey Harry Reclame de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
- Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Hey Harry Reclame.
- De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
- Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Hey Harry Reclame zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
- In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Hey Harry Reclame op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
- Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Hey Harry Reclame, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 8 – Opschortingsrecht
- De Klant doet hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 9 – Verrekening
- De Klant doet afstand van zijn recht om een schuld aan Hey Harry Reclame te verrekenen met een vordering op Hey Harry Reclame.
Artikel 10 – Verzekering
- De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
zaken van Hey Harry Reclame die bij de Klant aanwezig zijn zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
- De Klant geeft op eerste verzoek van Hey Harry Reclame de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 11 – Garantie
- Wanneer de Klant en Hey Harry Reclame een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Hey Harry Reclame enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
Artikel 12 – Uitvoering van de overeenkomst
- Hey Harry Reclame voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
- Hey Harry Reclame mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
- De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
- De Klant moet ervoor zorgen dat Hey Harry Reclame op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
- Zorgt de Klant er niet voor dat Hey Harry Reclame tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 13 – Informatieverstrekking door de Klant
- De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik baar aan Hey Harry Reclame.
- De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover
uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
- Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Hey Harry Reclame de betreffende bescheiden.
- Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Hey Harry Reclame redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 14 – Duur overeenkomst dienst
- De overeenkomst tussen Hey Harry Reclame en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.
- Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden, of een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.
Artikel 15 – Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd
- De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden.
- Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Artikel 16 – Intellectueel eigendom
- Hey Harry Reclame behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.
- De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hey Harry Reclame aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.
Artikel 17 – Boetebeding
- Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Hey Harry Reclame voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
- Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
- Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
- Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
- De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
- Hey Harry Reclame mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
Artikel 18 – Vrijwaring
- De Klant vrijwaart Hey Harry Reclame tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Hey Harry Reclame geleverde producten en/of diensten.
Artikel 19 – Klachten
- De Klant moet een door Hey Harry Reclame geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
- Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Hey Harry Reclame daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
- Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Hey Harry Reclame hiervan op de hoogte stellen.
- De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort koming, zodat Hey Harry Reclame hierop gepast kan reageren.
- De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Hey Harry Reclame.
- Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Hey Harry Reclame andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 20 – Ingebrekestelling
- De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Hey Harry Reclame.
- De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Hey Harry Reclame ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 21 – Aansprakelijkheid Klant
- Wanneer Hey Harry Reclame een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 22 – Aansprakelijkheid Hey Harry Reclame
- Hey Harry Reclame is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Wanneer Hey Harry Reclame aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
- Hey Harry Reclame is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
- Wanneer Hey Harry Reclame aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 23 – Vervaltermijn
- Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Hey Harry Reclame vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 24 – Ontbinding
- De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Hey Harry Reclame toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
- Is de nakoming van de verplichtingen door Hey Harry Reclame nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Hey Harry Reclame in verzuim is.
- Hey Harry Reclame mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Hey Harry Reclame kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 25 – Overmacht
- In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Hey Harry Reclame door de Klant niet aan Hey Harry Reclame kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
- Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computer virussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden- werkonderbrekingen
- Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Hey Harry Reclame 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Hey Harry Reclame kan nakomen.
- Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Hey Harry Reclame de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
- Hey Harry Reclame hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Hey Harry Reclame hiervan voordeel heeft.
Artikel 26 – Wijziging overeenkomst
- Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Hey Harry Reclame de overeenkomst aanpassen.
Artikel 27 – Wijziging algemene voorwaarden
- Hey Harry Reclame mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Hey Harry Reclame altijd doorvoeren.
- Ingrijpende wijzigingen zal Hey Harry Reclame zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
- Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 28 – Overgang van rechten
- De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Hey Harry Reclameaan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Hey Harry Reclame.
- Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 29 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Hey Harry Reclame bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 30 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Hey Harry Reclame is Nederlands recht van toepassing.
- De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Hey Harry Reclame is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Hey Harry Reclame, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 17 oktober 2023.